poniedziałek, 1 lutego 2010

Wir wissen es!

Ciąg dalszy "szukałem czegoś, a znalazłem to". Foldery reklamowe firmy RFT /NRD/ z roku 1967. Dostałem w spadku kiedyś. W paczce pełnowymiarowe skany folderów.

Mikki 2 "Ein schneller Entschluß..." - "Jedna szybsza decyzja..."
Laska w rękawiczkach i krótkim płaszczu miażdży. Paczki obwiązane sznurkiem też. Klimat! Radio "nie większe od paczki papierosów", 7 tranzystorowe, zakres fal średnich i gniazdko na słuchawki. Kurcze, tylko dlaczego ten samochód ma kierownicę po prawej stronie...? :DA takie oto potworki-telewizorki produkowano jedno podwórko dalej na zachód, w NRD. Mniej więcej w tym samym czasie za żelazną kurtyną wicekanclerz RFN Willy Brandt rozpoczynał pierwszą barwną audycję TV w używanym zresztą po dziś dzień systemie PAL... /klik!/ Mieszkańcy bloku socjalistycznego musieli zadowolić się rozmazanym, nieogarniętym SECAMem. Żeby nie było nam smutno, Amerykanie pół wieku użerali się z jeszcze koszmarniejszym NTSC. ;)

Donja 1201 "Wir wissen es" - "Wiemy o tym"
Mój komentarz: matkoboskaczęstochowska! Jakieś przykre to zdjęcie z okładki jest.

Donja 211 "Vielleicht eine Sensation" - "Być może sensacja"
Taką ławkę, taki stół mi dajcie!

1 komentarz: